torsdag 9 december 2010

Rehab

På söndag drar jag till kyrkan för lite rehab. Får man önska låtar i kyrkan? Om man fick det så skulle jag önska den här. Eller kanske Mysterium.


Kom nära mig du mänskobarn, kom nära mig.
Du finner vila i min famn, kom nära mig.
Jag skapat himmel hav och jord och dukar nu för dig mitt bord.
Kom nära du som hungrar jag vill mätta dig.

Kom nära du som tveksam är, kom nära mig.
Du som ej vet vart vägen bär, kom nära mig.
Ett evigt liv jag dig beskär, till himmelen jag vägen är.
Kom nära mig du tvivlande, kom nära mig.

Kom nära du som sorgsen är, kom nära mig.
Du som på tunga bördor bär, kom nära mig.
Jag bar en gång ett kors för dig. Så innerligt jag älskar dig.
Kom nära mig, min vän och jag skall bära dig.

Kom nära du som slagen är, kom nära mig.
Du som av synd bedragen är, kom nära mig.
Jag känner dig och har dig kär. Se mina händer märken bär.
Kom nära mig min vän och jag skall hela dig.

Vill du till himlen nå en gång, kom nära mig.
vill du ta del i Lammets sång, kom nära mig.
Vill du stå brud i himmelen, så ikläd dig försoningen.
Då skall för evigt du få vara nära mig.


/m

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar