måndag 27 december 2010

Julafton.

Hade en riktigt bra julafton i år till skillnad från förra året när min älskade mormor var sjuk. Dagen började med en supermysig julfrukost med vänner. Jesan var saknad som bara den.

När gästerna hade gått fick jag min julklapp av världens bästa syster. Vi ska till London i slutet på januari. Kommer bli en otroligt bra resa. För det blir det alltid när man reser med henne. Tänkte på det på julafton... att när jag åker på släktgrejer och familjemiddagar så har jag alltid en av mina bästa vänner med mig. Älsk.


När vi hade varit på kyrkogården och tänt ljus för mormor, pappas bror, och pappas mormor var fötterna så frusna att vi fick ha vantar på fötterna. 


Vi åkte ut mot Kättinge och lyssnade på Sven Wolter som tomte. För det gör vi varje år.


När vi kom fram hade dom gjort jättefint i trädgården. Man ska fira jul på landet.


Vår tomte var, precis som förra året, rätt så otradtionell med rosa morgonrock.


I lördags hade vi som sagt hemma-spa och drack smoothies och min mamma är så himla söt och uttalar det smotties. Älskar min familj över allt annat och vi blev bara osams en enda gång på julafton. Men det är lite bråken som gör vår familj. Tänker att det är bra att agera ut sina känslor och inte gå och hålla inne med nånting. Och det gör vi verkligen inte.

God fortsättning!


/malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar