tisdag 28 december 2010

"Jag ska hoppa på varenda jävla telefonjävel i hela huset"

Här sitter jag och läser igenom vad de små liven har skrivit på bloggen igår och blir nästan tårögd av min systers översta inlägg och det precis under. Men sen ser jag att ungfan (här kommer det där med svärandet förresten, ärvt av Daddy cool) sitter och tjallar på mig i inlägget under det. Jag har faktiskt jullov! Det är inte ofta jag är ledig flera dagar i rad (eeh) och då måste man väl få gå ut på roligheter!

Idag ska jag till visualiseringscentret med Viktor. Undrar hur många gånger jag har skrivit det här egentligen, med tanke på att vi aldrig satt vår fot på Visualiseringscentret förut. Vi bara bestämmer att vi ska göra det hela tiden men så blir det aldrig av. Men idag vill jag faktiskt det!

På tal om jullov förresten så händer det en massa roliga saker såhär mitt i ledigheten. Ikväll är jag och Mallan bjudna på sittning hemma hos familjen Wallman, vilket kan bli väldigt spännande. Sen på torsdag är det lilla nyårsafton på Snåret, men det vet jag i ärlighetens namn inte om jag kan vara med på. Det vore ju jättekul att fira nyår två gånger och dessutom med människor som inte kommer vara med oss på självaste nyårsafton. Men är det så smart verkligen att åka ut på landet kvällen innan och sen försöka komma hem i tid på nyårsafton? Vi får se hur det blir med den saken. Annars skulle jag kunna tänka mig att anordna Vinterspelen på Snåret någon gång i början på det nya året istället. Typ tävla i utelekar hela dagen. Hur kul vore inte det, Sandra och Chrille?

Nu ska jag fortsätta läsa boken Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, som jag fick i julklapp utav Jesan Grimlund. Bästa ljugarboken, hur rolig som helst. Rekommenderar jag varmt!

/Johanna

1 kommentar:

  1. Ja det ska vi verkligen fixa med:)Så dricker vi varm choklad ute i kylan o myser mellan tävlingarna=) hihi

    SvaraRadera