fredag 31 december 2010

God works in misterious ways.

Jag tror ju inte på Gud. Men en gång var jag helt övertygad om att jag träffade honom.

Jag och Jessica satt på Olearys och drack 29kronorsvin under happy hour. Jag hade precis fått reda på att jag stod som fjärde reserv till att komma in på min skola. Vi satt och diskuterade mina chanser att komma in. Vi satt och ältade det där ett tag och Jesan gick på toan. Då sitter det ett fyllo (Gud) vid bordet bredvid och säger rakt till mig "Du kommer in. Du måste bara lära dig att inte vara så impulsiv."

Det tog flera månader innan jag till slut fick reda på att jag hade fått en plats. Fast på nåt sätt visste jag hela tiden att jag skulle komma in. Självaste Gud hade ju sagt det till mig. Men jag fick lov att vänta tålmodigt på min plats för att lära mig att inte vara så impulsiv. Och så gick det till när jag träffade Gud.

/malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar