fredag 10 december 2010

Vad är det för land vi bor i?

Inte nog med att man riskerar att förfrysa både fingrar och tår när man går utanför dörren i det här jävla landet vintertid, man får även akta sig så att det inte ramlar ner en meter lång istapp i huvudet när man går på trottoarerna. Idag när jag skulle gå ut från Malin så är det en snubbe som stoppar mig vid porten för att dom höll på att hacka ner is från taket. Det är väl i och för sig bra, gubben låter mig gå ut från porten och säger åt dom på taket att sluta. Det var bara det att dom på taket inte fattade att dom skulle sluta så när jag traskar ut så ba haglar det ner is och snö från alla håll och kanter som jag var nära på att få i huvudet! Haha, asså höll verkligen på att kissa ner mig.

Anyhoe nu håller jag på och städar mitt hem. Det blir så fint så. Det tråkiga är ju bara att imorn kommer jag vakna upp omringad av flaskor och rödvin på trägolvet igen. Men that's the downside när man har fest, det är värt det! Hoppas att alla är lika peppade som jag inför ikväll!

/Jo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar