onsdag 2 februari 2011

Villa villekulla

Nu känner jag att det är dags att jag får någon ordentlig ordning på mitt hem. Jag älskar min lägenhet och jag vill verkligen inte flytta härifrån på ett bra tag så på ett sätt vill jag att det ska få ta sin tid att hitta min stil när det gäller inredning & möbler, men å andra sidan så tar det alldeles för lång tid att hitta allting som jag _vill_ ha. Jag tänker ändå realistiskt här, billigt osv men jag måste bara get my body movin och köpa det.

Jag vill ha lite Villa Villekulla style hemma har jag tänkt. Alltså inte helt wacko, men som en färgglad kontrast till alla vita väggar och det höga taket och stuckaturerna(??). Jag vill ha det mysigt, hemtrevligt och inte så jävla noga och uptight. Typ allt annat än vitt och sterilt. Gärna lite pastelligt och puttinuttigt. Än så länge har jag kommit fram till att jag behöver följande:
 
 pall till mitt sminkbord: IKEA
Växter i fönstrena. via Niotillfem


En ram till min tant-tapet
Bokhylla över vardagsrumsdörren. från The Selby
Bokstöd till ovanstående.
Ett soffbord med tidningshylla

En poster med fjärilar
Skulle kunna tänka mig den här också:
bild

/Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar