fredag 18 februari 2011

Fin fluga fredag

Idag är det finfredag! Jag hittade min blåa sammetsfluga i utklädningslådan, hur glad? Jag hade en brun förut som nästan var lika fin men den råkade jag tvätta i tvättmaskinen och då blev det krossad sammet av den? Dä va ju lite synd kan man tycka.
Eftersom snön yr utomhus så vägrar jag gå ut idag. Ska sitta hemma och läsa och vara duktig. Har drabbats av värsta senvinterdepressionen nu. Ingen energi till nånting, om jag fick välja skulle jag ligga i sängen och sova dygnet runt. Nu undrar jag däremot vem jag har gjort mig fin för i typ två timmar (allt tar 1000 timmar längre när man försöker undvika att läsa) om jag bara ska sitta inne? Kanske gör 50/50, läser här ett tag och hoppas att det ska sluta snöa, sen går till campus efter lunch.

Ska försöka få min pappa att åka och köpa målarfärg med mig idag eller imorgon förmiddag så att jag kan börja måla mina köksstolar i helgen. Tänker mig en ljusblå färg som går ihop med dom andra blå stolarna! Ser fram emot en helnykter helg faktiskt :)

/Johanna

Ps. Är det fredag idag förresten? Blir helt veckovild när jag inte åker till skolan, haha.

Ps2. Blir helt fascinerad över hur länge one can survive på bara bröd, knäckemackor och lättyoghurt!!! Har i princip (inte alla dagar, men nästan) levt på det i över två veckor. Alltså, alla pratar om att kroppen inte orkar om man inte äter rätt osv osv men min kropp orkar tydligen ganska länge. Okej, inser just precis i detta nu att det kanske är därför jag är så himla trött, deppig och hela den biten? Ska laga riktig lunch idag, lovar. Slut på meddelande

2 kommentarer:

  1. måste bara säga att när jag klippte mig hade jag ditt hår som inspo! så fint! :)

    SvaraRadera
  2. när jag längtar tillbaka till london återvänder jag till jaghamster och sitter och skrattar för mig själv

    "nu har jag nyss tryckt i mig en fetingstor brieost och lite kex helt själv. lite lunch sådäärja. tappade nyss en på fridas svettiga sandal men 10-sekundersregeln funkar ju alltid!"

    du är bäst! du måste komma till polen vi skulle ha så sjukt kul:)

    massa puss / tuffare

    SvaraRadera