måndag 28 februari 2011

Omstart

Nu när det äntligen dags att lyxa till det med 5-dagars "arbetsvecka" så får det faktiskt vara färdigslappat. Har tagit tillfället i akt nu när det är relativt lugnt i skolan med att göra absolut ingenting. Det håller fan inte. Är man ledig så mycket så kan man åtminstone se till att hitta på roliga grejer, läsa det man behöver, städa och fixa och pyssla med en massa roligt hemma.

Nu på förmiddagen har jag varit och klippt mig och färgat håret (kanske inte världens bästa början på min produktivitetsplan), & nu ska jag sätta igång med en kompletteringsuppgift som ska vara inne senast IDAG. Har haft cirka två månader på mig och nu känner jag väl att det är lagom tid att börja med den. Annars ser to do-listan för idag ut som sådan:
1. Göra kompletteringsskiten
2. Läsa igenom rättsfall och uppgiften inför morgondagens grupparbete
3. Sätta in foton i album
4. Måla naglarna
5. Köpa blommor och tulpaner och förvandla mitt hem till ett vårhem.
6. Beställa smink
7. Laga mat

Som ni ser så är tanken att börja omvänt den här gången efter principen "tråkigt-men-nödvändigt först och roligt sen". Tror inte att jag kommer fullfölja detta men man kan ju i alla fall drömma.
/Johanna

ps. Hehe, läste nu på kursens hemsida att kompletteringsuppgiften visst skulle ha varit inne 28 januari... Bättre sent än aldrig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar