tisdag 22 februari 2011

The things you do when reading is not an option:

Jag har än en gång bevisat för mig själv att "plugga hemma" verkligen inte är ett alternativ för mig. Jag var på campus i två timmar i förmiddags och fick en hel del gjort, men sen gick jag hem för att jag blev så hungrig. Väl hemma gjorde jag lunch och sen fick jag för mig att jag skulle börja baka muffins för hela slanten. Tre timmar senare sitter jag här, visserligen med en hel form med chokladmuffins med Polly i och med glasyr på, men även 4 kapitel i arbetsrätten som faktiskt måste plöjas igenom. Men det går bara inte!!!

Det finns så många distraktionsmoment (?!) hemma så jag får liksom ingen ro. Jag måste ha riktigt jävla tråkigt för att tanken på att börja läsa ens ska komma till mig. & oftast gör den inte det ändå. Det här gjorde jag igår när jag hade tråkigt t ex:
Nu vet inte jag varför den la sig på sniskan, men alla ser väl att det är sommarmode i pappersformat det handlar om. Origami är lösningen på all sorts tristess kan man faktiskt tycka. Älskar framförallt baddräkten och ska nog färglägga den om jag känner att jag har ännu lite mer onödig tid att döda.

/Johanna

1 kommentar:

  1. Fy fan vad goda de ser ut... jag har en massa anteckningar från arbetsrätten som du kan få!!! /Jesan

    SvaraRadera