lördag 2 oktober 2010

September 10

I september var det dags för den årliga släktfisketävlingen på björkö.

Familjen Botvidsson/Grundelius var stylish i sin gula båt.

Familjen Hedberg fick ingen fisk men matsäcken var god.

Väntar på resultat.


En dag ska mitt namn graveras in på pokalen.

Men Botte vann i år igen.

På efterfesten skulle mamma prova att gå ner i spagat.

Vi hade bryta-arm-turnering och Madde skämdes över oss.

Jesan och jag hade ägg-battle och skickade mms och fightades om att ha det perfekta ägget.


Vi var på munken och hade kickoff med The power puff girls.

Jag flyttade in i min nya lägenhet.

Och fick mormors gamla lusekofta som jag älskar. Både mormor och tröjan.

Vi var bjudna på kräftskiva i kopparebo.


Simona och hennes nya hundvalp var med och det var kul att se henne igen.

Vi åt kräftor.


Sen var det dags för Ensam mamma premiär hos Jess med haloumi och kalamatas.

Min kalender blev full igen...

..till skillnad från semesterveckorna.

Munken igen men grabsen i klassen.

Garderobsstädning hos Jess med bubbelvin.

Dom här glajjerna åkte till miljörummet.

Vi var hemma hos Johanna och åt laxrullar med basilikakräm.

Och på en av de sista dagarna i september var jag mamma och morfar och plockade svamp. Balsam för själen som mamma brukar säga.

Jag hittade massor med svampar.

Vi fikade och hade mysigt.

Morfar och hans jaktkompisar matar älgarna på vintern så att de ska överleva.


Sen var det bara att rensa. 


Nu börjar oktober och jag hoppas att den här månaden blir lika händelserik som de tidigare.

/malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar