fredag 29 oktober 2010

Im in.


Sitter på bussen hem från Finspång. Jag fick det! Alla verkade så himla gulliga och glada för att få en praktikant till skillnad från andra företag. Har haft lite andra pratikplatser i mitt lilla liv.

Norrköpings stenindustri
Var med pappa på ett bygge i Linköping under en dag. Fick hjälpa till att skära kakel och bära sten och sånt. Himla kul var det. Blev lite rädd för en gubbe när vi åt lunch så pappa och jag fick lov att gå ut. Hur kan man bli rädd för någon bara för att den äter bara stekt lök till lunch? Men jag har alltid varit lite harig. Men annars så var det en bra dag. Mycket fikaraster och sånt. 

Coffehouse by George
Praktiserade under två veckor i åttan på Coffehouse. Min handledare skickade mig att köpa cigg till henne och skällde ut mig när jag inte kände att det luktade bränt när hon hade bränt kyckling. På fredagen första veckan tappade jag ut en stor skål med skagenröra på golvet så att alla halkade på golvet resten av dagen. Ännu en utskällning. Vecka nummer två fick jag ”öroninflamation”.

Norrköpings tidningar
När jag gick i nian praktiserade jag på sporten på NT. Synd att jag fortfarande var lite harig och inte tog lite egna initiativ för det verkade vara en himla bra arbetsplats. Jag åt två gorbys och en cola till lunch varje dag i två veckor. Det bästa med den praktiken var att min handledare fixade så att jag fick gå på LHC-Modo i Cloetta center. Efter matchen fick jag intervjua Mattias Weinhandl. Jag var den stoltaste 15-åringen i Sverige den dagen. Jag kunde aldrig sluta le. Fick en bild på mig och Mattias som fortfarande hänger på väggen. Jag ser så sjukt glad ut. Länge hade jag den bilden i plånboken. 

Gina Tricot
I ettan på gymnasiet gjorde jag praktik på Gina Tricot och fullkomligt älskade det. Jag klädde upp mig varje dag och kände mig så viktig (!?!). Jag fick naturligtvis göra allt som dom andra inte ville göra men det gjorde mig absolut ingenting. Fick till och med stå i kassan när dom andra fikade.
Nu är det alltså dags för Siemens. Ser verkligen fram emot det.

Åker utmed glan. Åker snart förbi gårn/unkan. Solen skiner igenom molnen och jag känner mig så glad. Ikväll ska det firas.  See u at munkish!

/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar