söndag 10 oktober 2010

Le Ulllared and other thoughts.

OBS! Detta är ett mycket långt inlägg. För er som inte orkar läsa så mycket så finns en sammanfattning på slutet.

Shit pommefritt va bra det var på Ullared igår. Vi kom dit vid 8 och gick rakt in utan att passera gå. Sen provade vi en ny taktik. Vi började rundan i slutet vid handdukarna istället för i början. Smart drag för vi var typ ensamma där i början. Men OH my lord! Ni skulle ha sett kön när vi gick ut. Den var minst en kilometer lång. Ut genom varuhuset, två varv runt lekplatsen, runt parkering och en bit till. Vettefan om jag ens hade ställt mig i den. Hittade en massa bra grejer och spräckte budget totalt.




På väg hem kom vi på en massa saker som vi glömt att handla.. så vi svängde in på IKEA också när vi ändå åkte förbi. När jag kom hem var jag som ett barn på julafton och packade upp mina saker och organiserade i min lilla lägenhet. Jag har fått en ljusslinga med färgglada bollar av Johanna som hon köpt i Kambodja som jag köpte en svensk kontakt till och det blev så himla fint i köket. Ser ut som en liten Jamaikansk bar typ.






Resten av kvällen hade jag så himla mysigt. Jag tog på mig mina mjukisar och min nya favvohoodie som jag fått av Jesan, tände ljus och låg och kollade på Lyxfällan och Robinsson på play. Jag åt oliv och fetaostpaj och njöt av att få vara helt själv. Det är verkligen helt underbart att bo själv. Det var underbart att bo med Aaron också men det här är något helt nytt för mig. Känner redan att jag känner mig själv lite bättre. Jag tar hand om mig själv mer när jag vet att det inte finns någon annan där som gör det. Idag ska jag laga minst två maträtter som jag kan ha som matlådor i skolan i veckan för den här lilla damen måste spara pengar till LONDON!!!



Den här blomman plockade jag på landet i somras. När jag tittar på den ska jag tänka på Björkö och på min mormor.


Sist men inte minst måste jag nämna att jag haft min första helg utan en enda droppe alkohol på jag vet inte hur länge och det känns så jävla bra! Nästa helg far jag ut till min älsklingsplats på hela jorden, Björkö, för att plugga och umgås med världens roligaste och bästa föräldrar. Känns så kul att jag och Johanna nästan är mer kompis med dom än föräldrar och barn. Dom ringer alltid till oss om dom är ute och tar en öl så att vi kan komma och hänga med dom och det är så jäkla kul.

Shit vilket långt inlägg det blev men jag behövde skriva av mig lite.

Sammanfattning:
  • Ullared var bra. Vi handlade massor.
  • Hade myskväll för mig själv när jag kom hem.
  • Har inga pengar kvar. Ska spara det lilla jag har kvar till LONDON!
  • Mina föräldrar är bäst.
/malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar