fredag 22 oktober 2010

Första dagen med snö och det gick åt helvete...

När jag drog upp rullgardinerna imorse så blev jag lite lycklig i själen av att se snö, julkänslan var ett faktum.
Detta ändrade sig fort på vägen till jobbet. Jag cyklade i lugnan ro och helt plötsligt låg jag som en sprattande säl på asfalten. Lika fort som jag ramlade lika fort stod jag upp för att säkerställa att ingen annan såg mig. Väl uppe så insåg jag att jag fick jätteont och byxorna var superblöta och skitiga. Väl framme på jobbet fick jag byta om till mina mjukiskläder som jag ska träna i eftermiddag. Varje intervju som jag har haft idag har jag behövt ursäkta att jag går i mjukiskläder och berätta vad som har hänt.

Denna vinter kommer att bli ett helvete, jag måste köpa en bil och det är pronto. (Dock vet jag inte hur jag ska ha råd med en bil när jag inte ens har råd att hämta ut mina glasögon hos optikern)

Life is a bitch
/Jesan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar