torsdag 14 oktober 2010

Pappakväll

Idag har som sagt papichulo varit här och borrat. Vi har alltid så kul, pappa och jag, när det bara är vi två. Vi har precis samma humor han och jag. Pappa sjöng ryska sånger som han hittar på as he goes along (brukar även prata cowboy-engelska "charakamera..." eller prata med stängd mun). Jag servade med verktyg och sprang runt och klappade händerna och dansade runt i lägenheten.

Sen drack vi kaffe och kollade på grannfejden. 

När han gick så hade jag fått upp en hylla, en lampa och en spegel. Lampan hamnade lite lågt så pappa säger att jag kommer att bli helt bränd i svålen. Men det gör inget. Vad skulle jag göra utan pappa?

Såhär fint blev det. Men ljuset i lampan är lite mildare än på bilden.

Hunden har jag ärvt av min gammelfarfar Nisse som nog var den snällaste människan som har vandrat jorden. När jag var liten och kom dit så fick jag alltid leka med hunden. Ryss-dockan har pappa köpt av en "hemlig" kille på tunnelbanan i Moskva när jag var 10 år. Jag fick dockan och en spegel med en bild på en lessen hund i regnet med texten "Nobody loves me" hahaha! Bästa presenten.


Hatten köpte jag på 2nd hand i somras. Den är dock finare på hyllan än på huvudet.


Spegeln fick jag av Aaron i julklapp förra året. Det finaste med den presenten är att han bar den hem från stan i snöstorm för att han ville att jag skulle ha den. Och den är jätte-tung. Det är bland det finaste som någon gjort för mig.

/malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar