måndag 11 oktober 2010

Hur många fula på en snygg?

Här sitter jag och jäser. Borde egentligen räkna, städa och göra allt annat som är tråkigt och som man inte vill göra. Istället för att räkna på kalkyleringen så sitter jag och tänker på hur många fula det går på en snygg. T ex när jag går på stan, hur många fula måste jag se innan jag ser en snygg person? Det har jag tänkt på och kommit fram till att det exempelvis går många fler fula på en snygg på stan i Norrköping om man jämför med universitetet (lite åldersdiskriminerande men jag tittar väl mest på folk i min egen ålder ändå så det spelar ingen roll) eller om man går på stan i Stockholm eller Lund. I England däremot går det ju fruktansvärt många fula på en enda snygg, om jag ens kan dra mig till minnes att jag har sett någon snygg människa där (bara tjejer i så fall). Frankrike har jag ju aldrig besökt men där tror jag att andelen snygga går upp igen. Det kanske går på ett ut då, landsvis menar jag.

Jag och Malin pratade om det och hon uppskattade att det är en på miljonen. Men det känns ju lite väl att ta i, skulle inte det betyda att det bara finns typ 6000 snygga människor i hela världen? Det kan ju inte stämma...
Jag tänker i alla fall 1 på 100 000?

Jag kanske borde påpeka att det här är en högst personlig bedömning så vi har inga som helst vetenskapliga belägg för den här slutsatsen!

Nu ska jag diska.
/Jo

1 kommentar:

  1. Mina erfarenheter är att det är kanske om man tittar i sin egen ålder +- ett par år går det i sverige 1 riktigt snygg på 200 fula och 1 halvsnygg på 20 fula. I England borde uträkningen vara lättare då alla som är det minsta snygga jobbar inom media (tv, spelfilm, musik, osv) vilket borde ge att det finns mellan 80 - 100 snygga i hela England + eventuella turister. I Frankrike blir det betydligt svårare, kanske för att alla klär sig som om det fortfarande va mitten av 90-talet. Klädvalet gör att det kanske går ner på en väldigt snygg på 500. När vi drar oss ner till sydeuropa och tittar på kvinnor där, (männen har ofta diverse komplex och kvinnosynen är inte att prata om) så är andelen högre om man tittar på tjejjer/kvinnor som är mellan 18-25 men därefter går den exponentiellt nedåt. Man kan säga att avskrivningstiden på sydeuropeiska kvinnor är 7 - 8 år om man jämför med svenska där kvinnan i fråga kan vara snygg tills hon når 37-38. Hur många år har ni kvar tjejjer?

    SvaraRadera