torsdag 12 augusti 2010

Slapp

Kom hem från landet igår. Har som vanligt mest slappat och spelat spel med släktingarna.

Den här gången fick vi Hotshot till kaffet. Så 90's och så gott. 


Sen satte vi oss och vilade lite 


Mammamys


Sist jag var på landet visade jag karlavagnen för pappa. Han sa att det inte var karlavagnen för den hade inga hjul. Sen sa han att man bara kan se karlavagnen på hösten. Jag blev fly förbannad, precis som jag alltid blir när jag inte får rätt. Nu när jag kom ut till landet fann jag den här tallriken upptejpad i taket ovanför min säng. Han hade såklart drivit med mig. Det borde jag förstått.


Jag känner mig så häftig när jag kör båten. Särskillt när jag lånar mammas Helly Hansen jacka och sitter och hoppas att jag ska bli misstagen för båtfolk av annat båtfolk.


Igår när jag skulle lägga till åkte mamma och moster med i båten. Jag vet att mamma inte riktigt litar på att jag kan lägga till för det är mycket att tänka på. Man ska ta upp motorn lite när det blir för grunt, man ska lägga i friläget samtidigt som man ska ta tag i bojen och fästa en krok i den. Sen måste man hålla i tampen samtidigt som man försöker bromsa in och glida in perfekt vid bryggan, utan att åka rätt in i den.

Vanligtvis så får jag backa ut en extra gång för att jag missade bojen eller nåt, men den här gången bara svängde jag in, kom precis rätt mot bojen och hakade i kroken samtidigt som jag bromsade in perfekt till bryggan.

Jag blev så lycklig att det hände precis när mamma var med. Jag ville bara ställa mig upp i båten och skrika av glädje men jag kept it cool så att mamma skulle tro att jag alltid landar sådär. Och pappa om du läser det här, ropa inte dit mamma så hon får se det här. Tummis? /malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar