söndag 29 augusti 2010

FOOD BABY

mmm fixade nyss till en så jävla  GOD wrap med halloumi, kalamata, avokado, sallad och dressing. har varit sugen på alla typer av wrap i flera veckor nu? konstigt att bli sugen på det, har aldrig ätit det ens. å skulle alltid vilja vara bra på att "slänga ihop" lite av varje och få det att bli gott. jag brukar mest slänga ihop nåt och sen slänga det i soptunnan för att det blir så äckligt.

å mår så bra idag!! var på kräftskiva hos min farbror +fru +min kusin igår ute i Svärtinge. hade jättetrevligt! där pratar man en blandning mellan svenska, indonesiska och engelska och ingen förstår vad någon säger. haha. när man pratar med min kusin Leo så förstår han vad man säger och svarar på indonesiska, man ba O_o? men nu har vi lärt oss lite basic balinesiska så nu kan jag säga:
slut - habis (lite fri stavning här)
tack - terima kasi
förlora - cala
förlåt! - ampun!!!!
osv osv.

sen har jag jobbat idag och det har gått bra förutom att jag kan bli helt tokig på folk som inte kan respektera öppettider! det är inte direkt så att jag tycker att det är så himla roligt att jobba på en söndag så att jag mer än gärna står kvar i en kvart extra på jobbet för att folk känner för att hänga kvar. nä då blir jag lite otrevlig, he he! nu ska jag packa upp allt jag köpte på IKEA, älskar att packa upp och göra iordning med nyköpta saker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar