onsdag 25 augusti 2010

Rickard Olsson

Igår såg jag på "Vem vet mest?" som är ett av mina favoritprogram. Innan programmet drar igång så brukar programledaren Rickard berätta lite om varje deltagare t.ex. "Jessica Andersson är 24 och jobbar som personalansvarig i Norrköping.  På fritiden målar hon akvarell och dricker  vin.

Igår när han skulle presentera en tant så sa han att hon tycker om att sitta på caféer och glo på folk.

Den meningen får lite olika betydelse beroende på vilket ord man betonar. Rickard valde "Anita Svensson är 64 år och kommer ifrån Karlshamn, på fritiden sitter hon på caféer och GLOR på folk." Hon såg lite ledsen och lite missundahstood ut.

Lista på program som jag hoppas få se i höst.
  • Fångarna på fortet
  • Ensam mamma
  • Bonde söker fru
  • Halv åtta hos mig
  • Lyxfällan
  • Vem vet mest?
  • Uppdrag granskning
  • Debatt
  • Sällskap sökes (Fhilip & Fredrik)
  • Rena Rama Rolf
Och jag som skulle sluta se på Tv... Men jag kan ju inte gå helt cold Turkey.

Idag kommer det PENGAR. Va kul om man skulle få sin lön som dom får skattboyarderna på fortet. /malin

1 kommentar:

  1. haha ja vad roligt tänk om ens chef skulle ställa sig i personalrummet och skruva på ett lejonhuvud, så fick man gissa på vad man skulle få i lön. gissade man fel så fick man ta... hm en i personalstyrkan och offra den personen och försöka igen!!

    på tal om annat så skulle ju rickard ha sagt: "på fritiden gillar hon att sitta på caféer och glo på FOLK."

    då hade det blivit rätt.

    SvaraRadera