fredag 20 augusti 2010

Pippi

Jag ska bli mer som Pippi Långstrump. De senaste dagarna har jag sett typ alla pippi-filmer och hon är så jäkla bra. När Tommy och Annika står och gnäller "Det går inte", så fixar Pippi biffen. Hon är bara glad och positiv och tänker det bästa om folk hela tiden. Så ska jag också försöka vara. Just nu är jag bara sur, negativ och tänker det värsta om folk. Det är inga bra egenskaper. Men det går uppåt. Det tror jag.

Idag ska jag och mamma gå i stånden på stan och vara allmänt foppatoffliga. Jag kommer ihåg när Augustifesten var årets höjdpunkt. Ida och jag köpte för små fotbollströjor och gick hem till min dåvarande pojkväns studentrum fast inte han var hemma. Vi drack upp hans barskåp och satt och sjöng När vi gräver guld i USA ut genom hans fönster./malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar