måndag 15 november 2010

Klantarsel

Hitta ett skitabra recept på matklubben och tänkte att jag skulle slå på stort idag *pank* och ha soltorkade tomater i maten. Gillar inte såna egentligen men de såg så gott ut på bilden så jag gick till coop och hostade upp 35 kr för dom. Handlade bara dom och två grejer till så jag blev för snål för att köpa en påse när jag hade köpt så dyra tomater. *pank*

Hann bara in i trapphuset innan jag tappade burken i golvet. Tusen bitar. I ca 10 sekunder tänkte ja plocka upp dom som fortfarande låg kvar i burken och slänga i dom i grytan. Men glassplitter i munnen är det ju inte värt. Så det kommer nog inte bli så gott de här. +att jag eventuellt kommer åka dit för dråp när nån slår ihjäl sig på den snorhala fläcken i trappen. Om ja inte halkar i den själv.

Det är inte första gången detta händer. Fick panikflashback till när jag var tre år och tappade en såndär glaskula som det snöar i när man skakar den i trapphuset. Skulle springa upp till min granne Jesper och visa men den gick i tusen bitar. Pappa tyckte så synd om mig att vi åkte runt och letade i tobaksaffärer tills vi hittade en ny till mig.

När man bor själv får man lösa sånt själv. Jag gör det med Tommy Körberg och Gläns över sjö och strand.

/malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar