tisdag 16 november 2010

Att köpa eller inte köpa en boomerang

Jag kan inte bestämma mig ska jag köpa den eller inte. Jag var och provade den idag och den är verkligen underbar. Är det värt pengarna???Jag kollar kontot och det ser mörkt ut. Men syrran sa att jag ska se det som en investering och att jag kan spara till den i efterhand. Typ att jag ska spara 1000 spänn i månaden efter de jag har köpt den, då har jag ju betalat tillbaka den tills vintern är slut. Min Malins New York resa kan behövas skjutas upp.

Fördelar:
Sjukt snygg
Super varm
Äger idag ingen vinterjacka vilket innebär att jag måste lägga minst 1000 spänn på en annan jacka som jag inte tycker om.
Klassisk jacka som håller länge

Nackdelar:
Sjukt dyr (kan innebära att jag handlar över mina tillgångar)
Kanske kommer någon gång ångra mig

Jag har iof en kontakt på lyxfällan om det skulle innebära personlig konkurs.

Jag har nog bestämt mig jag kommer köpa den

/jesan

5 kommentarer:

  1. men ååå jag hade också typ bestämt mig idag för att jag ska köpa en!! :(

    men man kanske kan ha två stycken som har likadana jackor i samma gäng om det är olika färger på dom? :)

    den är sjukt fin!

    /jo

    SvaraRadera
  2. Jag tar den marinblåa. Vilken färg ska du ha??

    SvaraRadera
  3. i sånt fall vill jag nog ha en svart. men jag har inte provat den än..

    SvaraRadera
  4. lösningen: köp en halvful jacka och åk med mig till australien i februari (då behöver du inte skämmas runt i den så länge).. det ser ut som om jag kommer att ha lite extra cash som annars ligger och skräpar..

    SvaraRadera
  5. Den svarta finns kvar i small. Den är hur varm och skön som helst!

    SvaraRadera