torsdag 17 mars 2011

Världens finaste blommor

Ni ska veta hur stolt jag är över att jag har lyckats hålla mina blommor i köksfönstret vid liv i över en månad! Dom är som mina små bebisar nu. Jag går fram och snick-snackar lite med dom varje dag, kollar så att jorden inte är alldeles torr och checkar läget lite. Ibland torkar jag av bladen, sköljer dom med vatten och låter dom stå och droppa av i diskhon. Jag har aldrig lyckats ta hand om ett "liv" så bra förut, mina hamstrar som jag hade när jag var liten var det väl i ärlighetens namn mest min mamma som skötte, fågeln var ju mest pappas, och alla tidigare försök till växter i fönstret har gått åt helvete redan efter någon vecka. Jag skulle nog säga att nyckeln till framgång är omtänksamhet, det verkar dom behöva.

Fortfarande rökfri för övrigt, heja mig! Dagens prövning kommer ikväll när vi ska fira St. Pattys day på Munken. Dricka vin utan att röka kan vara det svåraste som finns. Men än har jag inte gett upp hoppet!

/Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar