tisdag 8 mars 2011

Långhelg.

I torsdags började min långhelg. Eftersom jag aldrig är ledig på vardagarna längre gick jag, Joakim Jojjan och Vicke all in och hade myskväll hos Jojjan med mat, pingis, tecknet och vin.

Vid halv elva kom vi på att det var ett Irländskt band som skulle spela på Hugo och bestämde oss för att gå dit.

Jag hade så kul och ville aldrig att kvällen skulle ta slut. Därför bestämde jag att det var dags för mig att se hur Joakim bor. Så vi hade lite mysefterfest med musik, ljus och rom&cola.

Himla kul att återvinna vänner på det här sättet. Vi har ju inte varit ovänner men inte hängt heller. Så kul med alla minnen från högstadiet.

På fredagen anlände vi till Gotland och åkte och hälsade på farfar. Han var så himla glad att se oss och det var kul att träffa honom och se att han mår bra och blir väl omhändertagen på hemmet. 

Jag mådde ungefär såhär. Dagen efter kvällen före.

Det var vackert väder och vi gick ut en sväng i det ödelagda Visby.

Lattemamma.

För första gången i år gick det att sitta ute utan att frysa det minsta.

På lördagseftermiddagen slappade vi, gjorde oss iordning och drack vin.

Yada yada yada, Johanna och jag fick gå ut och äta själva. Vi gick till munk-källaren och åt två-rätters och hade det himlans trevligt. Synd bara att inte hela bråk-familjen ville följa med.

Efter munken fick vi reda på att en gammal bekants bror har öppnat en restaurang i Visby som heter Surfers. Där var det himla bra stämning och mysig miljö.

På söndagen var det dags att säga hejdå till farfar. Hoppas att vi ses igen. 

/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar