onsdag 16 mars 2011

Rökfri

Tror ni  att det kan vara god tid för mig också att ge rökfriheten another go? Känns ju som att det är rätt tid på månaden, nu när jag är som fattigast och allt. Det jobbiga är att det inte är så lätt som det låter. Det går inte en dag utan att jag tänker på att jag borde sluta. Jag tänker faktiskt på det varje gång jag tänder en cigarett. Men jag bara sviker mig själv varje dag och tänker att en liten till har väl aldrig skadat.. och så fortsätter det varje dag. Är det någon som har någon bra tips på hur man kan tänka/göra för att det ska bli lättare?

Sist jag försökte så tyckte jag att tanken på hur mycket pengar det kostar varje dag var ganska effektiv och jag la ner 25 kr i en ask för varje dag jag inte rökte (vilket var ungefär två totalt). Men något annat? Tror att jag antingen behöver någon som skäller ut mig som fan eller någon som belönar mig ordentligt (gärna med pengar...).

Tips mottages tacksamt! Rökfriheten insätter från och med NU.

/Johanna

2 kommentarer:

  1. Tyckte jag läste/hörde att det var råttbajs i smuggelcigg? (O vem vet om det är smuggel eller inte som säljs i närmsta kiosk?) :P

    SvaraRadera
  2. Du kommer aldrig hitta en riktigt bra man om du röker, bara tröga brudar röker!

    SvaraRadera