onsdag 26 januari 2011

Världens bästa dag.

Nu ska jag berätta för er om den bästa dagen på länge. Dagen började bra redan på bussen. Lugnt och tyst och ingen bredvid mig. Satt och kollade på Modern family och fnittrade lite för mig själv.

När jag kom till jobbet väntade min hög med post-its. Älskar post-its! Jag skulle verkligen inte kunna jobba utan dom.

Sen gick solen upp över Finspång och himlen blev alldeles rosa. Fast sånt är ju svårt att få på bild. Lyllo mig som har fönsterplats.

Sen blev en engelsman, som visade sig vara ett av de högsta hönsen på Service inköp i Tyskland, placerad vid skrivbordet bredvid mitt. Vi bondade och satt och pratade skit och jobb. Han verkade gilla mig och det är ju bra.

Sen var det dags för studiebesök för att se film om den nya gasturbinen. Jäkligt tufft där på visualiseringcenter. Fick även åka bil in till stan vilket uppskattas.



På vägen hem från visualiseringcenter tog jag lite kort på vattnet i industrilandskapet. Det ser ju ut som mögel.

Efter det tog jag en snabbfika med Jojjan och Anna P. Himla trevligt. Efter det gick vi till morfar som skulle skjutsa oss till Oscar som fyller 18 år imorgon. På vägen dit såg jag, helt ärligt och på riktigt, ett stjärnfall. 

När vi kom fram kunde jag inte believe my luck när jag upptäckte att det serverades smörgåstårta. (Borde jag iofs förstått eftersom det är hela släktens favvomat och åts senast hos Johanna och kommer att ätas igen på söndag hos mig) Eftersom det inte finns någon botten i fattigt folk så åt jag två Malin-stora (läs gigantiska) bitar.

Asså jag älskar hur underbar och opretentiös min släkt är..
Moster: "Vi var och såg chicago på teatern häromdan, men jag somnade redan i första akten."
Ingift morbror "Ja, just det du var ju fyllsjuk då va?"
Mamma: "Ja, när jag var på Björn Skiffs (?!) hann jag bara sätta mig innan jag somnade."

Sen bråkade vi lite för det gör vi alltid. Mest om garnityret på smörgåstårtorna men även lite annat.

När jag kom hem visar kanal 5 dumb and dumber. Kan faktiskt inte se hur den här dagen skulle kunnat vara bättre. 


/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar