måndag 24 januari 2011

deppy peppy.

Det här med vinterdepp alltså. Jag har så svårt att inte falla ihop och gå ner mig totalt när man bor i ett land där vintern känns dubbelt så lång som alla andra årstider. När man precis tror att nu, NU kommer verkligen våren, då börjar det snöa för hundrafemtielvte gången det här året.

Men idag kom jag på att det är faktiskt slutet av januari nu. Nu går det bara framåt! Snart kommer det tussilago, vi kan åka ut på landet igen och gå promenader på helgen (okej, har aldrig hänt förut men man kan ju börja i år), Nelinskonditorit kommer att ta ut sina utemöbler, det blir gräs i Folkparken, kossorna ska på vårutsläpp, isen smälter i Arkösund och båtar ska läggas i vattnet och så vidare och så vidare. Slutet är fan nära nu så det är bara bita ihop.

I helgen åker jag och Malin till London. Där hoppas jag att våren redan har kommit. Det vore ju förjävla trevligt faktiskt.
 Nästan exakt två år sedan, februari 2009 i London. Första "riktiga" vårdagen.

April 2010, i alla fall vad jag minns så var det då den "riktiga" våren kom till Sverige förra året. Känns tryggt.
/Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar