tisdag 18 januari 2011

En slagen hjälte.

Livet är rätt nice ändå. Ligger och chillar på ett hotellrum vid Karlaplan nyduschad och grann. Tog en lång och sjukt varm dusch och nu äter jag chirre och dricker Mer i sängen. Är helt död. Gick upp vid fem imorse och var stissig över att jag inte skulle hinna med tåget. Kom till stationen en halvtimme för tidigt så det var ju lungan. Sen har det varit full rulle hela dagen. Har haft utbildning mellan 8-17, knappt utan rast och trodde jag skulle somna sista timmen.

Det är så mycket att ta in så det känns som om huvudet ska sprängas. Men det är jätteroligt! Nästan alla som är med på introduktionen går samma program som mig runtom i landet och det känns som om jag för första gången liksom har fått användning för vad jag har lärt mig i skolan.

Det enda minuset är dock att jag inte bor i ett eget rum. Är jätteobekväm med att sova bredvid en total främling. Hon verkar lika uncomfy i och för sig så det går väl på ett ut. Men just nu är hon ute på andra äventyr (hälsar på sin syrra som bor här) så det är skönt att vara lite själv. Minus nummer två var att jag råkade kasta ett fullt ciggpaket i papperskorgen imorse (men jag har varit duktig och inte rökt under dagen!!!!)

Nu vill jag bara att det ska bli morgon så att jag kan äta ihjäl mig vid frukostbuffén. God natt!
/Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar