söndag 9 januari 2011

Summering 2010 del 2

Juli

I juli åkte vi till landet och diskuterade hur spindlarna bygger sina spindelnät. Vi låg på bryggan och filosoferade i många timmar.

Vi hängde på trädgårn en del.

Vi gick på munken in the park och hade himla kul trots att vi svettades ihjäl oss.



Aarons bror Blair, kom till Sverige och vi åkte på kryssning och ordnade familjemiddag. När han åkte hem hade hela Aarons och min familj träffat varandra.

Vi tog med oss Blair till Fransberg på grillfest.

När Blair hade åkt hade vi picknick i parken.

Sen åkte jag till Örebro för att hälsa på bästa Emmisen.

Träffade även mitt favvo-par Lovisa och Josef.

Efter det bar det av till Stockholm för att hälsa på Sandra. Himla kul resa det med.


Augusti
I augusti for vi till Mora för att gå på grillfest hos Jenny och Kalle. Vi bodde i dom sötaste små husen precis bredvid Orsasjön.
  
Jag var ledig hela augusti och låg mest på bryggan på landet och lyssnade på Mr Gervais och solade.

Sen satt vi lite mer i parken och åt sushi.

Bex och Anton kom på besök och vi hängde på munken igen.


Jag, morfar, mamma och mina mostrar hade HotShot-fest en eftermiddag. Sen blev vi så trötta att vi var tvungna att vila oss.

Vi hade världens bästa bakis-söndag hos Jojjan.

Vi festade loss med päronen på Bishop.

Vi lekte lapp-leken varje ledig stund vi fick.



Jag, Anna och Jojjan åkte till stockholm för att mysa och träffa miss jennypenny.

September

I september hade vi fisketävling och kräftskiva på landet.

Jag började skolan igen och hade kick-off med PowerPuffPinglorna som jag jobbade ihop med hela hösten.

Hemma försökte jag att komma i ordning i min lilla lägenhet.


Vi var på kräftskiva i finaste huset i Kopparbo.

Och hängde på munken.

Jesan och jag tog en helkväll och rensade ur hennes garderob på Trozelligatan.


Mamma, jag och morfar for till skogs och plockade mängder med svamp.



Sen hade vi cluedofest och sen var redan september slut.

Oktober


I oktober bjöd jag med Aaron på LHC.

Johanna och jag gick på marknad på Himpa.


Oktober var en riktig feel-good månad och jag lagade mest mat och myste hemma i min lägenhet. Ska nog ha en sån period snart.


Jesan och jag åkte till Ullared och handlade fina saker till våra lägenheter.

Jag pluggade en hel del.

En helg åkte jag ut till landet för att umgås med familjen och plugga ostörd. Vi gick i skogen och åt god mat och hade det allmänt mysigt.

Sen hade vi releasefest för bloggen efter att vi hade bytt namn till Stjärnorna på öst.

Jag åkte till London och hängde med gamla jobbarkompisar.

Och längtade hem till min lägenhet. Oktober var en superbra månad med bra beslut. Fler såna månader tack.



November
Jojjan och jag hängde med lille-kusin Leo som har flyttat till Bali nu.


Vi hade Pappa över på fars dag middag.

Jesan hade sin berömda köksfest.

Jag var på fest med killklassisarna.


Vi började peppa jul på Vikbolandsjul.

Och hade pundarfest.

 December
I december firade vi Johanna mest hela tiden.

Jag hittade mina gamla dagböcker.

Och vi arrangerade julfest hos Jesan.


På det stora hela får man väl vara nöjd med 2010. Men nu kör vi 2011.

/malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar