söndag 16 januari 2011

Cocktailparty

Jag är, till skillnad från Malin, inte bakfull sedan i fredags fortfarande. Hon och Jesan verkar ha haft en riktig karatefylla som jag missade till förmån för sömn och jobb igår. Efter le work svidade jag om till H&M-rean-partymode-klänning och åkte på cocktailparty i Linköping. Studenter verkar för övrigt vara sjukt bra på att romantisera och förklä studentfester och få det att verka flashigt genom att bestämma sig för att ha "cocktailtema" eller liknande. & Vips! så sitter alla finklädda till tänderna i ett korridorskök och dricker BIB-vin och låtsas som om tillvaron är lite lite lyxigare än vad den egentligen är. Det är vad jag älskar mest med studenter faktiskt, nu när jag tänker efter!

Hursomhelst så hade jag helt sjukt roligt och mysigt igår. Det var 25-årsfest x2 i Emmas korridor, sen var vi påväg mot NH men kön var milslång och det ösregnade och det var en in/en ut och vi ba dooog. Så vi gick hem till Elin istället och chillade, det slutade med att en psykgranne till henne kom och skällde ut oss. Då blev det Burger King och sen hem till Johanna och mysäta. Nice kväll som bara den. Jag glömde min kamera hos Emma så jag får lägga upp bilder om några dagar.

Nu måste jag snart ta tag i mitt liv och gå hem och duscha. Sen ska jag tillbaka till Linköping på bakismys och sova hos Johanna. Imorn ska jag nämligen på en tredje och sista intervju för det där jobbet så nu ber jag er att för sista gången hålla tummarna för att jag ska få ett nytt drömjobb.

/Johanna

1 kommentar:

  1. det fixar du johanna! håller mina pollicis här i polen. puss och kram

    SvaraRadera