fredag 30 september 2011

Mary Poppins

Asså jag har allt i min väska som jag kan tänkas behöva

Pronaxen
Plåster
Toffsar (ca 10 st)
Tippex
Solglasögon
Paraply
Såndär som gör att två personer kan sätta i hörlurar i samma hål
Tändare
Se & hör
Bok
Ciggys
To do lista (packa, laga mat, duscha?!?)
Recept på en kantarellpaj som jag aldrig har lagat
Tamponger
Tobak (på botten)
Sladd till telefonen
Läppsyl
Nycklar
En blå tucshpenna
Plånbok
Hår doughnut
Såndär grejs till kundvagnen (OBS! Funkar bara på willys)
Passerkort till jobbet

Älskar min väska. Jag kommer ihåg att jag hade så ont i magen för att den var alldeles för dyr för att köpa när man pluggade men såhär tre år senare kan man ju säga att det var värt varenda krona. Man får plats med precis allt!

/Malin

7 kommentarer:

  1. Haha, älskar att du har med duscha på din to do lista..

    SvaraRadera
  2. haha.. det är väl för att inte slippa undan. måste bocka av allt på listan/M

    SvaraRadera
  3. ...hårdoughnut?! Är det sådan man snurrar håret med (liksom) om man ska göra en knut, så att den ser jättestor ut? FÖR EN SÅN LETAR JAG EFTER MEN JAG HITTAR JU ALDRIG NÅGON!

    SvaraRadera
  4. Ja det är en sån, tror att hon har köpt den på primark eller ullared? Men det går lika bra med en strumpa. Ba rulla ihop så långt det går, sen klipper man av längst ut vid tårna. Voila, doughnut! Dra på en hudfärgad nylonstrumpa enligt samma procedur om strumpan råkade vara i fel färg :) Finns tutorials på youtube tror jag under "doughnut hair"

    SvaraRadera
  5. Som sagt så har jag köpt min på ullared men det är min "vardagsdoughnut" för den är ganska liten. Min festdoughnut är en puma fotbollsstrumpa (obs ej använd i fotbolssyfte) Den är den bästa!/Malin

    SvaraRadera
  6. *youtuba tills ögera blör!* tack! :D

    SvaraRadera
  7. Ojoj, nu har jag youtubat må hon tro! Sen råkade jag hamna på Ebay?! Och har nu klickat hem ohälsosamt många olika donuts!!! För typ INGA pengar alls?! Inkl något som ser ut som en...hur ska jag säga detta...snippa?! Sen ska här flippas hår hit och dit, sanna mina ord!

    Om jag inte får till det kommer jag utan tvekan att leta rätt på salongen där Johanna jobbar och kräva att du och hon lär mig! :D

    SvaraRadera