fredag 9 september 2011

Lägenhetsfirande


Igår gick jag och Viktor ut och firade att vi har skrivit kontrakt för en lägenhet. Jag kan inte beskriva min lycka! Vi var och åt på Bagarstugan brasserie först, sen mötte vi upp Malin och Aaron på the Lamp hotel. Det var sjukt fint och fancy pancy!

Haha, snacka om att jag var bondläpp när vi skulle beställa vin till mig och Viktor då. Servitören tar först fram en chardonnay som vi får smaka på.
Servitör: Hur smakade den?
Jag: nä fy, jag tycker inte om chardonnay..
Servitör: vadådå, Var den för fyllig, för nötig eller för mycket gröna äpplen?
Jag: O_O "......." eh? För nötig?!?

Sen var jag blixtsnabb på att ta nästa vin han hällde upp för att slippa följdfrågor. Var nära på att kräkas när han ba: det blir 590 kr, tack! Sen såg jag att han i själva verket knappade in HUNDRAnittio vilket kändes kändes som ett kap i det läget, så jag höll tyst.

Nu är jag påväg till Göteborg över helgen med bästa gänget. VILKET GÄNG VILKET GÄNG VILKET SUPERDUPERGÄNG!

/ Johanna

2 kommentarer: