torsdag 15 september 2011

TV.

Ni som läst den här bloggen ett tag vet att jag fullkomligt älskar tv i allmänhet och skräp-tv i synnerhet. Och inte bara att sitta och slöglo på tv utan riktigt analysera hur de gör och vad som är tanken med programmet. Vad som berör och vart produktionen misslyckas.

Så för alla som är intresserade så kommer här lite tankar om aktuella program.

LYXFÄLLAN
Jag fullkomligt älskar upplägget i lyxfällan. Att det är lite dom tuffa grabbarna i svindyra skjortor kommer och hjälper the dumb and the toothless som inte klarar av att öppna ett kuvert. Sen misstänker jag att produktionen bett lantisarna att klä sig lite färgglatt för att muntra upp programmet något. Så sitter de där, han i en turkos farfarströja som är aningens för tight och hon i ett kanariegult tublinne med en rosa BH under, och blir utskällda av Patrick Grimlund. Jag älskar det.

BONDE SÖKER FRU
Så otroligt underhållande med hypernervösa bönder som blir utsatta för speed-dejting. Men hur nervös kan man bli? Kan man verkligen fråga en tjej om hon vill öva på att träna på att göra barn när man träffat henne för första gången för max 4 minuter sen. I övrigt så tycker jag att Pär-Ola verkar vara en riktig snuskgubbe. Han satt och slickade sig om munnen och viskade saker som "smokin" och "yes" och formade händerna som kring en osynlig röv. Det ska bli kul att se när den första tjejen ryter ifrån.

SVENSKA HOLLYWOODFRUAR
Här vill jag bara bedja till någon på socialtjänsten. Kan någon bara hjälpa stackars Erika från sitt monster till mamma? Gunilla verkar i mina lekmans-ögon ha någon typ av psykisk störning. För inte kan man väl behandla sitt barn på det här sättet? Så blir den stora skandalen att Isabel Adrian tar hål i öronen på sin unge, knappast något trauma i jämförelse.


DYNGKÅT OCH HUR HELIG SOM HELST
Egentligen så är det ju något typ av brott att skriva om Mia Skäringers show i samma inlägg som man nämner snusk-bönder och lyxfällan-mongon men nu är ju det här ett tv-inlägg så det får bli så.

Den här showen är det vackraste, roligaste, sorgligaste, ärligaste och mest fantastiska som jag har sett på tv. Någonsin. Nu när jag har varit sjuk så har jag sett den två gånger på två dagar och den är verkligen genial. Jag har två favorit scener. Den första är Ann-Marie som blivit omgjord i Gokväll. ALLA som blir omgjorda i Gokväll får illasittande, omoderna kläder och en "tuff" frisyr. Den andra scenen är när Mia precis fått barn. Hon vet ju att man aldrig får skaka ett spädbarn, MEN MAN KAN VÄL FÅ GUNGA LITE I MADRASSEN! Här kommer ett litet smakprov men jag beordrar er att se den Här.


REKLAM
Jag älskar smart reklam. Smart reklam för mig är något som folk gillar av någon anledning, helst för att den är rolig. Men det räcker ju inte med att man skrattar, man ska ju helst komma ihåg vad det är reklam för, för att det ska få effekt. Min bästa reklam som jag sitter och längtar efter (ja, faktiskt) just nu är den här.

/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar