onsdag 21 september 2011

Hodeladi hodeladi hoppsan en sån dag!

Vad önskar man sig mest av allt när man sitter i en lånad bil på väg till Finspång? Ja, man kanske önskar sig att det ska finnas en parkeringsplats när man kommer fram. Jag ska iallafall berätta för er vad man inte önskar sig. Man önskar sig inte att motorn i den lånade bilen ska haverera fullständigt när man åker på "maxirakan" som är ganska tungt traffikerad vid halv åtta på morgonen.

Men så blev det iallafall. Vi fick stå i diket i ca en halvtimme medan lastbilarna for förbi och skvätte upp skitigt vatten i ansiktet på oss innan assistanskåren kom och plockade upp oss. Vid lunch kom vi äntligen till jobbet, dyngsura och frusna. Fuktiga strumpbyxor gör gott för förkylningen må ni tro!

När jobb-dagen äntligen var slut så kände jag att jag hade förtjänat en tripp till Hedbergs spa och koferensanläggning. Tog ett nästan för varmt bad och dog lite för att det var så skönt. Och eftersom jag hade köpt hela spa-paketet med mat så fick jag pizza till middag och istället för att betala dyra pengar för spat så fick jag 500SEK av världens bästa pappa. Så dagen slutade trots allt ganska bra. Nu: kaffe och Bonde söker fru. Score!

/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar