söndag 5 september 2010

WEIRDORAMA* x en miljard

 Alltså sjukaste kvällen & dagen. Var ju på sittning igår och det var lika roligt som alltid. Men sen var det eftersläpp och jag slog vad om en shot med en kille i min klass om att han som "har haft 22 tjejer i mitt liv.." och han som sjunger "Uffe den tuffe, det var hans namn" i Snickeriet absolut inte är samma person, för det är dom ju inte, och jag vann ju såklart och shottade Goldstrike på löpande band. Resten är historia, naturally.

Men i alla fall det konstiga var när jag skulle åka hem med tåget imorse. Då bygger dom om spåren som vanligt och det var meningen att man skulle åka ersättningsbuss. Den kom aldrig så när alla hade väntat i en och en halv timme så säger en kille att vi kan åka taxi på SJ´s räkning till Norrköping så jag får då åka taxi med fyra främmande människor. Han som hade fixat taxin till oss började prata på om allt möjligt med mig och jag var trevlig tillbaka och tänkte att jag lika gärna kunde fördriva tiden och prata med honom än att stirra ut genom fönstret i en halvtimme. Amen då börjar han dyngragga på mig och jag blev jätteobekväm och visste inte vad jag skulle säga och nu helt plötsligt har han mitt telefonnummer även fast jag inte ens ville prata med honom från första början!! Men vad skulle jag ha gjort? Förstå vilken taskig stämning det hade blivit om jag ba: nä, du är ful så aldrig i livet att du får mitt telefonnummer och vem fan ger ut sitt telefonnummer överhuvudtaget? Så nu kommer jag aldrig att svara om någon ringer från okänt eller skyddat nummer bara så att alla vet det!

Nä men usch vilken ångest jag fick nu! Ska lägga mig i sängen och dö lite.

/Johanna

*tack Cattis för bästa ordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar