måndag 27 september 2010

Just idag är jag stark just idag mår jag bra

Två gånger nu på kort tid har jag fått höra om unga, friska människor som råkar ut för hemskheter och dör på kuppen. Även om det inte har handlat om någon som jag känner nära utan bekantas bekanta eller släktingars vänner så mår man ju så dåligt. När man kommer att tänka på att det lika gärna kunde ha varit min syster, vän eller förälder som är med i en bilolycka eller får en hjärnblödning.

Då tänker jag alltid att jag måste bli bättre på att leva livet. Uppskatta varenda dag och alla små saker som gör att det är så bra att leva. & faktiskt så har jag blivit jättebra på det den senaste tiden. Idag har världens bästa syster bakat scones till mig och Jessica som vi har avnjutit framför bra tv. Jag är stolt över mig själv för att jag fick sjukt bra poäng på min dugga. Det enda som inte gick som planerat skulle väl vara att jag inte har hunnit dammsuga eller målat tånaglarna, men det känns väl som en världslig sak.

Så tack livet, idag mår jag bra.

/Jo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar