torsdag 9 september 2010

Jag försöker vidga mina vyer när det gäller matlagning litegrann, jag är så otroligt trött på vanlig husmanskost som jag har ätit typ hela min uppväxt. När jag var liten åt jag inte en enda grönsak heller så därför är det kul att göra lite andra maträtter när mina smaklökar ba bestämt sig för att be a late bloomer och börja tycka om (nästan) alla grönsaker och diverse konstiga saker såhär på senare dar.

Så idag gav Anna mig ett tips som var jättegott. Varva med zucchini (tog en kravmärkt men betalade för vanlig i Coops snabbkassa), halloumi, soltorkade tomater och skjuts in i ugnen. Sen la jag till lite onyttigare ingredienser som t ex olivolja, riven ost, spagetti, fet dressing till salladen osv osv. Men jag tänker att jag behöver det! Det var NOM NOM så åt upp en hel form.

Imorn har jag dugga i externen men det här hände med mina anteckningar igår:
:( KAFFE ÖVERALLT!!!

/Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar