tisdag 14 september 2010

Trip down memory lane.

För fyra år sedan den 13 sep
Da var man hemma igen da.. det tog ett par timmar o komma fram och tillbaka men nu ar jag ett par dungasnygga stovlar rikare och 40 pund fattigare.
Tunnelbanan pajja pa vagen hem, och jag har aldrig akt buss har i London men det gick bra till slut. Bara man inte har brattom..

Men men.. ar du i London nan gang sa tycker jag absolut att Absolute Vintage ar vart ett besok.

Ikvall blir det nog en lugn hemmakvall med Leon. Jess jobbar till 12. Stackarn.

Puss o Kram

13 sep för tre år sedan
Kate Moss host och vinter kollektion har kommit in nu. Inte sa mycket att ha iofs. Battre an sommar kladerna men ingenting man bara VIIILL ha. Ar typ vanliga topshopklader som dom har satt i en Kate Moss-lapp i for att folk ska kopa dem.
Vi har satt upp stora affischer i fonstret en med Kate Moss dar hon har pa sig ett par utsvangda jeans, en bla och vitrandig skjorta och en liten rosa och gron sleepover. Ser inte sa tokigt ut pa Kate Moss men det roliga var att nar jag stod Informationsdisken igar sa kommer det en halvmullig, medelalders kvinna i exakt samma utstyrsel. Det var val anda att ta i. Ser ju bara tontigt ut nar man koppar rakt av.

Annars tycker jag nog att kandisarna ska halla sig till det de ar bra pa. Och lata dom som ar duktiga pa att designa klader gora det. For det blir liksom lite for mycket nar varenda en ska ha en kollektion. Kate Moss, Madonna, Gwen Stefani, Kylie Minou, J-lo etc.

Fast jag ska val inte saga nat. Jag var ju sjalv designer en gang i tiden. Pa saterdals dagis. Nan snall mamma eller pappa hade skankt massor med tyg till dagiset som vi fick leka och pyssla med. Jag bestamde mig for att sy ett linne. Men eftersom vi gick pa dagis fick vi naturligtvis inte anvanda symaskin. Sa dar satt jag och sydde for hand. I typ 5 minuter tills jag insag att det skulle ta for lang tid.
Men klipsk som jag ar fick jag ganska snart min snilleblixtide och stamplade ihop linnet med en nitapparat. Blev sadar snyggt. Och ont gjorde det.

16 sep för 2 år sedan
Jag ääälskar mitt nya jobb. Alla är så sjukt gulliga och vi har så kul tillsammans. Man får uppskattning när man gör nåt bra. Det är jag inte van vid från Vero Moda. Helt seriöst, att bli sparkad från Vero Moda är det bästa som har hänt mig på väldigt länge. Jag kommer ihåg den där dagen.
Vår distriktschef Sara kom in och sa att hon ville "sitta ner och ha ett snack" med mig. Då fatta ja direkt. Hon sa att de valt att avsluta vårt sammarbete. Sen gick jag hem och tjöt lite. Men sen tänkte jag. Fan va bra, nu kan jag äntligen få arslet ur vagnen och skaffa ett jobb som jag trivs med.
På kvällen gick jag och Aaron ut och åt på bishop och skålade för att jag fått sparken. En underbar men jobbig månad senare bestående av förnedrande CV utdelning och underbara veckor på Malta och på landet så fick jag mitt jobb. Allt tack vare positivt tänkande!

Jag tror stenhårt på att om man är positiv så kommer bra saker hända. Är de nån mer än jag som läst eller hört något om The law of attraction. That's what Im talking about!

Nu kom jag ifrån ämnet lite, Jag vill bara tala om att jag trivs på mitt nya jobb alldeles förträffligt och att Vero Moda kan ta sig i arslet.

Snart kommer Jojan hit o då ska vi se Legally blonde. 

6 sep förra året

Kan backstreet boys lägga ner sin comeback!

Ikväll börjar lyxfällan!
 
Vilken utveckling va... haha.. älskar att bloggen är mitt minne då jag inte besitter något själv./m

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar