fredag 23 april 2010

feta mimmi är tillbaka (om än för ett kort ögonblick)

usch jag mår inte alls bra idag. känns som att jag har världens tryckande ångest utan någon som helst anledning. ibland har jag såna dagar utan att ens veta varför, när jag bara går och grubblar och oroar mig för allt möjligt. kanske är bättre att ångesten är koncentrerad till en dag i och för sig så att man kan vara care free resten av veckan. idag har feta mimmi varit och sått ett litet frö innanför mitt bröst helt i onödan kan tyckas. jag tänker på skitsaker, typ som:
vad håller jag på med (och alltid så ospecifierat också så det blir ju jättesvårt att besvara den frågan)?
varför har jag ingen koll på nånting (när jag i själva verket har ganska bra koll för tillfället)?
kommer jag att ha några pengar i junimånad?
hur ska det gå med min flytt (VARFÖR SKULLE DET ENS VARA ETT PROBLEM)? osv osv osv.
som ni ser, helt orealistiska frågor att gå och oroa sig över. ALLT LÖSER SIG JU! det gör det alltid för mig.
/johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar