måndag 12 april 2010

Berlin baby. Dag 1

Vi kom till Berlin efter en mycket kort flygresa. Som vanligt hade vi ingen aning innan så när flygvärdinnan kom och sa åt oss att ta av oss MP3:n för att vi skulle landa, hade det bara gått typ en timme. Älska.

Sen tog vi lokaltrafiken in till stan. 20 kr. Eller 0kr för oss för vi glömde betala. Tog lite kort på våra naglar för att fördriva tiden. Girly.

När vi kom fram insåg vi att det var röd dag och att ALLT var stängt. Då fick vi roa oss på andra sätt. Så först tog vi suuuuperroliga kort på oss när vi satt i KNÄT på statyer. Tänk så tokigt. Det blir nåt att berätta för barnbarnen det.

När vi hittade till hotellet (vi hade ingen adress) så blev vi glatt överraskade. 1300kr totalt för tre nätter. Här bodde vi.

Vi satt på hotellet nästan hela dagen och spelade chicago som man alltid gör när man är på semester. Vi drack vin och sen somnade vi till Ricky Gervais. När vi vaknade vid 18 så var vi fit for fight och målade upp oss lite innan vi gick ut och gjorde stan.

Vi gick till en restaurang nära hotellet. Där åt vi rumpstek för pengarna som vi fick av våra arma föräldrar innan vi åkte. Det var gott men Johanna skämdes lite när jag snodde med mig ett rosa kokt ägg hem.

Eftersom allt i stort sett var stängt i området där vi bodde så frågade vi folk som såg hippa ut tills vi fick tips om att åka till östberlin. Så då gjorde vi det och hamnade på en asmysig hotellbar med en supergullig bartender som hämtade en karta och visade allt som man måste se och göra när man är i Berlin. Den kartan följde vi sedan under hela resan.

Sen gick vi vidare på barrundan och beställde capriñas av en tjej med mustash (stavning?!). Vi träffade en svensk kille som ritade dit lite mer grejer på kartan som skulle va värt att besöka. Dom hade tidningar också. Den här tyckte vi verkade bra.

När vi hade druckit en öl på den sista baren (som man för övrigt fick röka på) började Johanna bli trött i ögat och då var det lika bra att åka hem och sussa innan äventyret fortsatte med stuffande och klubbande nästa dag men det har inte jag tid att skriva om nu för jag ska ner till myrorna och kolla på soffbord. So long suckers!/Malin