torsdag 2 februari 2012

Relapse.

Idag hade jag mitt första stora återfall när det gäller mitt besserwisser-nyårslöfte. Och över en sån töntig grej som man inte ens kan vara besserwissrig om. Såhär va. Jag HATAR fritidsresors reklam med Mads Mikkelsen (eller hur fan han nu stavar). Där går han på stranden med sin "snygga" kropp och snygga fru och snygga barn och bara lever livet. Dom älskar varandra så innerligt och har tid för varandra. Sen åker dom hem och livet är pest. Dom lagar mat på tio minuter som dom sedan äter på en kvart. Dom jobbar tusentals timmar och dessutom sitter dom framför datorn allt mer. Så när dom åker hem från Phuket så har dom ca 320 pissiga, meningslösa dagar kvar till nästa gång. Va fint. Bäst att boka in en charter på ett skrikigt Bamse-klubb-hotell asap.

Aja, nu var det ju inte det som inlägget skulle handla om. Idag på fikat så började vi prata om den här reklamen av någon anledning. Och så sitter folk och tycker att det är en bra reklam! Att man blir sugen på att åka utomlands. När jag ser den känner jag bara för att knäa Mads Mikkelsson i pungen och trycka ner en fuktig badhandduk i halsen på honom. Jag blev så frustrerad att jag inte kunde hålla tyst och brusade upp på riktigt för att dom hade fel. Herregud. Men ett litet återfall måste man väl få ha? Eller? Kanske inte, för det var ju pinsamt när alla insåg att jag var arg på riktigt för att dom tyckte fel.

/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar