måndag 23 januari 2012

Tips.

Jag har hittat en lägenhet som jag verkligen vill ha. Nu har jag engagerat hela avdelningen i mitt letande och gubbarna på jobbet har en hel del idéer kring hur jag ska vinna budgivningen till ett lågt pris.

Tips 1.
En kollega erbjöd sig att klä ut sig till fyllo och sitta och skrika och dricka öl i trappuppgången under visningen. De pratade även om att skjutsa in Tunntarm, för att få en mer autentisk fyllo-stämning.

Tips 2.
En annan kollega erbjöd sig att följa med mig på visningen iklädd kostym och slips (och eventuellt övriga rik-attribut). Sen skulle vi komma in och så skulle han säga "klart du ska ha den här, till vilket pris som helst!", för att skrämma bort andra budgivare.

Tips 3.
Låtsas vara stockholmare. Vad nu det skulle hjälpa?

/Malin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar