lördag 14 januari 2012

Husdjur.

Har börjat fundera på om jag inte ska skaffa mig ett husdjur. Jag kollade runt på blocket efter en lägenhet och så dök det upp en annons på 17 st undulatungar och så var den idéen född. Jag gick upp till en djuraffär och kollade på dom små liven och dom var himla söta. Men dom lever ju i minst sju år och jag vill ju inte vara crazy bird lady när jag är 33. Sen kom jag på att en liten dvärghamster kanske skulle funka och där är jag nu. Små och söta och lever i max tre år. Lite sällskap sådär. Men eftersom 2012 är eftertänksamhetens år så ska jag tänka över detta i ett par månader. Sen får vi se.

/Malin

3 kommentarer:

  1. Köp ingen fågeljävel bara. Då vill ingen komma hem till en. O när det smäller raketer får de diarré och skiter ner tapeten!!

    SvaraRadera
  2. haha! Vi hade ju nymfparakiten Jocke i 10 år som var helt vild och åt och sket på allt. Varje fredagsmys så sket han i chipsskålen och sen var det fredagsmyset slut. Men det var ju för att vi inte tog hand om honom ordentligt. Om jag köpte en undulat nu så tänker jag att vi skulle bli bästa vänner, ler och långhalm etc. Men vi får se vad jag kommer fram till. /Malin

    SvaraRadera
  3. Haha just de!! Ta en ny hamster, de lever ju typ bara två år ;)

    SvaraRadera