fredag 13 januari 2012

Om att bli vuxen.

När jag fyllde sju år fick jag ett födelsedagskort som det stod "När man fyller sju år, då är man nästan vuxen" på. Jag kommer ihåg att jag verkligen kände mig vuxen och framförallt så kändes det som att mamma och pappa tyckte att jag var vuxen.

Nästa gång jag kände mig vuxen var när jag och Aaron precis hade flyttat ihop i London och vi skulle gå och handla. Vi köpte en gul lök och jag kände mig så himla vuxen som skulle hem och hacka lök.

Sist jag kände mig vuxen var idag. Jag gick in på indiska och så hade de jättefina glöggmuggar nedsatta till halva reapriset. Då tänkte jag "Jag kommer att tacka mig själv nästa jul om jag köper dom här nu".

Och nu ligger jag här i soffan med datorn i knät med ett glas rött bredvid mig. Tänkte att jag skulle bädda ner mig alldeles strax. Nu ska jag bara växa ifatt mitt vuxen-jag på nåt sätt. Hamna där jag vill vara i 26 års ålder.


/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar