fredag 14 oktober 2011

Ja-sägare

Tänkte ikväll köra halva kvällen vara inne & krya på mig-kväll/ halva gå ut & dricka vin & träffa folk-kväll. Detta beror på att ingen har tid att umgås med mig innan kl.22 så jag får helt enkelt umgås med mig själv tills dess. Ska gå och köpa popcorn, dricka ett glas vin och ligga i sängen och titta på Modern family. Tror att jag är ganska bra på att ställa om sådär från att ligga och grisa i soffan till att swisch byta om på två minuter och gå ut.

Det bästa jag vet med mina kompisar är att nästan alla är såna Ja-sägare. Älskar sånt. Människor som ser det roliga i förslag framför allt det jobbiga och krångliga. Den bästa Ja-sägaren av alla är Johanna Blom i min klass. Hon tackar ja till allt! "Vill du ta över min lägenhet och flytta till Norrpan?" Ja. "Ska vi ta alla pengar vi har kvar och åka utomlands över jul?" Ja, ja, ja. osv osv.Vad man än säger så svarar hon ja utan att tveka. Alldeles perfekt faktiskt.


/Johanna

1 kommentar: