onsdag 5 oktober 2011

Det sista av sommaren.

I helgen var som sagt jag och Jesan på landet och njöt av de allra sista "sommardagarna".

Vi låg på bryggan och läste tidningar mest hela dagen.


Pappa agerade trubadur som vanligt.

På berget var det lika vackert som för 5 år sedan när mamma blev Mamma Hedberg där uppe på berget.

Våra grannar på landet har sålt sitt hus och undrade om vi ville ha något eftersom de ändå inte skulle ha kvar en enda sak. Jag fick bland annat den här fina gamla kartan över Norrköping. Den kommer att göra sig fint ovanför min säng.

När vi satt i båten och skulle åka hem så drog Jessica fingrarna långsamt över strängarna på gitarren och sa med sin dramatiskaste röst: "Och där... är sommaren över."

Jag fick även den mysigaste lampan i världen. Så nu är det extra mysigt här hemma. Jag är faktiskt glad att det är höst nu så att man får vara inne mera. Jag älskar verkligen min lägenhet.

/Malin

1 kommentar:

  1. Sicket plejs! Tur att det kommer fler somrar :)

    SvaraRadera