fredag 25 juni 2010

trevlig midsommar!

ååh stackars granny!! somnade medan min lp spelade deep purple i "bakgrunden" och vaknade av det typ vid 7? alltså, jag är säkert så hatad man kan bli här i huset. åtminstone av min granne under mig som jag fick reda på för några dagar sen, att vi har gått i samma klass. ännu mer obehagligt. saker jag inte gillar med svenska sociala normer eller regler eller vad man nu vill kalla det gällande grannar i hyreshus:
1. man SKA hälsa på grannar när man träffar dom i trappen eller på gården annars blir alla dösura.
2. man SKA INTE prata vidare om t ex vart i huset folk bor, vilka dom är, eller rent allmänt. det är alldeles för påträngande.
3. folk skriver en lapp och sätter upp i trappen om ca allt bara för att det är för obehagligt att säga åt personer face to face.
4. det verkar inte vara någon annan än jag som bryter mot alla jävla regler!!

jag blir illa till mods av att träffa mina grannar! det tar jättelång tid innan jag får en chill inställning till att det är fler som bor i närheten av mig och precis då brukar det komma nån och hugga en i ryggen med en utskällning om diverse saker. jag är ju lantis, när jag växte upp behövde man aldrig bry sig om sånt. där hade jag och min syrra skriktävling för att prova pappas decibelmätare i telefonen, visseltävling och så vidare hela tiden. åt ena hållet bodde vi grannar med en hel släkt chilenare som sparkade över fotbollar på löpande band in på vår tomt och var allmänt gapiga så där behövde man ju inte hålla låg ton. på andra sidan bodde det ett gammalt par som jag och malin gav blanka fan i om dom brydde sig om att vi genade genom hela deras tomt påväg hem från skolan varje dag. det var liksom mer... air!

nu måste jag verkligen ta tag i mitt liv, det är ju snart dags för ölis igen, har ju precis vaknat!
/jo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar