onsdag 23 juni 2010

midsommar

snart är det dags för midsommarfirande igen! känner på mig att det kommer bli en underbar hejdundrande fest under hela helgen. idag har jag köpt rosé som ska smaka smultron och hallon,  bara det låter väl helt okej. tänkte kolla tillbaka och se vad som har hänt tidigare år.
2009:
midsommarafton firades i Idas trädgård (Jonnas också, men hon var inte där)
vi spelade kubb och conor såg för första gången Sverige. det blev ett märkligt möte haha!


det fanns ingen midsommarstång men det fanns ett äppelträd så vi sjöng och dansade. conor och aaron fattade inte att man skulle springa lite sakta så dom löpte på som fan och vi andra blev helt andfådda!


på midsommardagen var vi på arkösundshotellet

2008:
midsommarafton firade vi med mina föräldrar och deras vänner ute på landet. hur kul som helst, femkamp, god mat och allsång enda till morgonen.


midsommardagen blev även då på Arkösundshotellet. Jessica och Anna var med också.
2007:

Midsommarafton på Jeppes land med en massa hockeykillar. Det var sköjj
2006 minns jag inte riktigt vad vi gjorde men jag tror att vi var i Västervik? haha, usch det har jag inga bilder på och vill inte se några heller för den delen. att det var så populärt? sen kan jag tyvärr inte minnas längre tillbaka än så, men det kanske är någon annan som kan hjälpa till? det vore ju konstigt om man bara kan minnas 4 år tillbaka?

summan av kardemumman efter den här tillbakablicken verkar det som att den tydligaste ingrediensen torde vara närhet till vatten för ett lyckat midsommarfirande. och ens närmsta vänner såklart!

tjing tjong /jo

1 kommentar:

  1. 2006 var vi i västervik, 2005 vet i katten. 2004 var jag hos lagget, tror anna o sandra var där med, men du o jonna var nog i tyrislöt, kanske? Men vad hände 2005?

    SvaraRadera