måndag 28 juni 2010

"öh farsan, jag har råkat ut för en sol- och vårare!"

igår lurade jag ut min lilla pappa på öppet hav för ett litet äventyr som varade i några timmar. min kära syster hade nämligen yrat bort sig någonstans i skärgården under lördagsnatten och vi skulle försöka hitta henne med hjälp av ett litet sjökort. jag sa direkt, eftersom min mamma var helt hysterisk och har ont i nacken så hon skulle dött ute på sjön, att jag kunde hjälpa till och läsa på det där kortet med pappa. hur svårt det det va?!

det visade sig vara jättesvårt eftersom jag bl a inte kan se skillnad på en fyr och en segelbåt. sen att uppmärksamma en liten röd jävla pinne i vattnet på så långt håll? alltså det måste ju finnas ett smidigare sätt. det borde finnas pilar, eller större riktmärken av något slag. malin tyckte att det kunde finnas skyltar på alla öar med namnet på ön, men det förstår till och med jag att det går ju inte att sätta ut på varenda liten pissö.

men vi klarade ut det där till sist ändå men jag blev, precis som mamma sa, både dyngförskyld och bränd i hela ansiktet på kuppen. men det var kul ändå!

i övrigt har midsommarhelgen varit helt fantastisk! midsommarafton ute på Snåret går till historien som en av de mest lyckade festerna hittills! midsommardagen var det lite mer slitigt, haha. men när vi kom igång igen hade vi en jätterolig kväll på Arkösundshotellet.

ps. och precis just nu insåg jag att det finns ett väldigt mycket smidigare sätt att hitta på sjön än med sjökort: GPS. haha men skyltar på sjön borde det också finnas!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar