onsdag 2 januari 2013

Utvärdering av två rökfria dagar

Testar på det där med att sluta röka även detta nyår. Jag kan inte svara på vad som gör att jag kommer att sluta den här gången och i ärlighetens namn så har jag inte varit så himla motiverad att sluta. Men man måste testa, det kanske är superenkelt den här gången. Ett tips är i alla fall att vara riktigt jävla bakis när man börjar för då får man första dagen helt gratis, när man inte ens är röksugen.
+
Röklukten från fingrarna har försvunnit helt.

Har ingen konstig beläggning på tungan, den ser jättefrisk ut.

Har sparat pengar som jag hittills har köpt en trisslott för.

-
Dagen blir så himla lång när man inte pausar med en rök lite då och då. Fick farma hur mycket som helst för att tiden skulle gå fortare.

Är spattig i fingrarna, inte skakig men liksom..spattig.

Testade nikotintuggummi av en på jobbet och höll på att kräkas. Blev illamående och fick panik när det kändes som om jag inte kunde andas (dramaqueen not so much). Det funkade verkligen inte för mig = on my freaking own utan hjälpmedel.


Nu kom jag inte på mer, får lov att återkomma om jag relapsar eller när det har hänt lite mer grejer. Någon som har andra tips som kan hjälpa en att klara det?

/Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar