onsdag 16 januari 2013

It's Britney bitch

Har tänkt på en sak. När jag sitter på jobbet och har P3 på i bakgrunden blir jag alltid glad och fredagssugen när jag hör Britneys och Will I Am's nya (?) låt Scream & Shout. Lagom svängig för mig. Den här låten väcker dock ett antal frågor hos mig. Det första jag blir förundrad över är om Britney ens är delaktig i själva låten förutom att säga "It's Britney bitch" under en konstpaus i refrängen? Fråga 2 lyder: finns det inte en annan låt som inte är så himla gammal där Britney också säger "It's Britney bitch" men inte så mycket mer? Och till sist en rimlig slutsats som jag har dragit av detta, kan det vara hennes förmyndare som har sagt nej till all annan typ av lyrics?

Vänder mig till Britney-fans i allmänhet och Mallan i synnerhet. Har ni tänkt på samma som mig?

/Johanna

2 kommentarer:

  1. Det är en låt som passar mig bra också! Nästa fest får vi spela den på högsta volym :) /Anna

    SvaraRadera
  2. Det är ju lite Britneys signum att säga It's Britney bitch! Jag tror att hon behöver pengar och rycka upp sitt rykte lite. Så då har hennes manager ringt till Will I am och frågat om inte Britney kan få en liten roll i hans(?!) nya låt + video. och det får hon ju såklart för han behöver publiciteten och bredden som Britney ger. Jag hade ju aldrig hört talas om Will I am innan. En win-win för båda alltså. Så gick det till. /Malin

    SvaraRadera